Latmaskens vara eller har jag hål i kalendern?

21 Feb

Vem är jag?
Latmasken eller sprintern?

Livstempo-1024x201

Beroende på vem du frågar och i vilket sammanhang vi möts blir svaren troligen olika. För får jag komma med facit själv är jag definitivt en intervallare. Ibland rusher ibland snigelfart. På jobbet har jag titulerats Lärcenters yrväder. Någon annan har beskrivit mina steg. Ja, ni fattar tempot där…

Men tiden är ju inte i intervall. Den rör sig i samma takt hela tiden även om känslan sällan är sån. Omsorgsfull tidsanvändning är jag nog bra på. Jag gör ju faktiskt val som jag själv vill. Eller är det så?
Livets tempo. Inlärt tempo.
Livets takt. Inlärd takt.
Livets puls. Inlärd puls.
Autopiloten behöver nog stämmas om och justeras en aning.

Så här kommer min tempokompetensutvecklingsplan:
1 När jag startar nytt ska jag avsluta ngt gammalt.
2 Tidsoptimismen ska minskas så jag lämnar lite luft i kalendern.
3 Prioritera återhämtningsaktiviteter
4 Vara lite mer snigel och lite mindre rushig

Livstempo
Livstid
Tiden i mina egna händer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentera

