Nån annan finns inte…

2 Feb

I Sverigestudien 2012 finns det en hel del intressant.
Den genomsnittliga arbetsplatsen i Sverige vill ha ett rikt inre liv utan förändringar och utan kunder.
Va? Utan förändringar och utan kunder? Jösses, vill den genomsnittliga arbetsplatsen i Sverige jobba bort sig själv?
Utan kundfokus och förändringsvilja är det kört 2013. Så tänker i alla fall jag…

Studien bygger på nedanstående modell. En modell som används av tex Volvo och Chalmers för att arbeta med värderingar.

sju nivåer av medvetenhet

När jag lyssnade på Troed Troedsson häromveckan förstod jag vikten av ett intryckande. Sverigestudien bekräftar det han beskrev. Att se omvärlden utifrån och in i vår verksamhet. Att öppna för omvärlden och inte tänka inifrån och ut.
Det handlar om ett perspektivbyte där vi måste inse att våra arbetsplatser faktiskt primärt finns för kunden och inte för oss anställda.

Sverige utvecklas genom handling. Utifrån det som anses viktigt väljs en viljeriktning åt det håll vi anser är framåt. Det är VI och inte nån annan. Nån annan finns inte…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: