I källaren vände känslan…

23 Jan

21 knoppar är det på min vita Kamelia. 21!
Ifjol var det fyra…

Seg och frusen går jag ner i källaren och plötsligt uppstår det där som får känslan att vända och allt att kännas roligare och hoppfullare. Just idag var det dessa knoppar. Bara den som vet hur Kamelior fungerar, och har samma dyrkan som jag, kan troligen förstå min sprudlande glädje. Men säkerligen har ni annat som lockar fram så sköna känslor.

Photo 2013-01-23 18 53 25 (2)

Tänk att nu har jag en lång period framför mig där jag får följa knopparna tills de slår ut. Härligt! 😀
Det är det bästa med att älska blommor. Du får längta, vårda, njuta och framför allt vara med i hela processen. Precis som så mycket annat i livet som jag tycker om. Att utveckla och ständigt försöka förbättra. Tänk att skillnaden mellan att vara trädgårdsmästare eller specialpedagog är kanske inte så stor. Vi ska stärka, bygga en god grund, gödsla och sedan få se den vackra blomningen.

21 knoppar vit Kamelia och 21 elever på samma dag.
Samma mål och samma väg.
Visst börjar jag bli lite mer innovativ i tanken? 😉

Kommentera

