Broar – det är inte naturligt!

17 Jan

Det är inte naturligt!

Min överlevnadsinstikt (läs höjdrädsla) säger mig att jag inte ska köra på höga broar. Evolutionen var inte menad att bli sån…Ja, jag erkänner, min höjdrädsla finns kvar. Men den har blivit bättre. 😀

rg_1755893_f650,400

Eftersom det är mot mina principer så försöker jag träna bort min höjdrädsla. I somras var jag på träningsläger. Vi var i en stuga på Orust och åkte på broarna mellan fastlandet, Tjörn och till Stenungssund. Dessutom lyckades jag köra över Uddevallabron och Trollhättebron också. Förvisso något framåtlutad, med spända käkar, krav på total tysthet (vilket alla troligen i ren skräck godtog) och fingrar som krampade på ratten. Men det gick…och så har det inte alltid varit. Det har funnits perioder när jag systematiskt sett till att inte köra när en bro ingår i färdvägen. Det har också hänt att jag valt omvägar för att slippa.

Men det finns nog ändå gränser för vad jag skulle utsätta mig för. Skulle du köra på den här bron?

217752_501794373205859_1992789437_n

Jag skulle vilja ändra utvecklingen och satsa på lite trevligare (läs bredare, lägre och kortare) broar som knappt märks. Tänk vad trevligt det skulle vara att köra då!

skapa förutsättningar

Kommentera

