I lucka 19 finns mannen, myten, legenden…

19 Dec

När jag hörde Steve Jobs tal till universitetsstudenterna var jag såld. Allt sedan den dagen har jag läst om denne man och hans sätt att erövra och förändra världen. Det finns några punkter jag tror varit avgörande för hans framgång. Det handlar om värderingar.
1) Älska det du gör. Gör det du älskar och det blir så mycket bättre!
2) Gör avtryck och visionera. Tänk stort!
3) Var kreativ genom att sammanföra saker. Bind ihop från olika områden.
4) Tänk upplevelse, förgyll och väck känslor.
5) Sprid din idé – underhåll!
6) Sälj drömmar!

steve-jobs-iqmatrix

Steve Jobs lärde oss att drömmar kan skapas. Har du missat hans tal rekommenderar jag starkt att du lyssnar här.

Dagens lärande är att du kan se det geniala i din galenskap, tro på dig själv, tro på din vision och var ständigt beredd på att försvara dessa idéer.

Kommentera

