Lucka 16: Förebilder i närheten

16 Dec

Många av mina förebilder finns i min närhet!

Egentligen handlar inte mitt förebildsletande efter namn eller kändisskap utan snarare om handlingar och ord som inspirerar. Människor med idéer och visioner inspirerar mig och personer som mot alla odds lyckas ger en enorm kick. Hittills har jag nästan uteslutande beskrivit kända personer men det är egentligen i min omgivningen mina största speglingar sker. Kanske är det så att bara för människor är oss nära ser vi dem inte som förebilder.

Jag tror faktiskt, även om min kalender knappast stärker detta, att de bästa förebilderna finns mitt ibland oss, vanliga människor som gör det de vill. Förebilder vi kan känna igen oss i. Speglingar som inte är förutbestämda utan kan skifta som ett flöde. Jag gillar det tänket. Det gör allt föränderligt…
Vilka speglar du dig mot just nu?

Jag speglar mig mot hon som skriver käraste och finaste om mig
Jag speglar mig mot hon som kämpar hårt men ändå alltid har tid att finnas för andra
Jag speglar mig mot han som väljer sina egna förebilder oavsett vad andra säger
Jag speglar mig mot hon som alltid feed-backar och pushar

Veckans absolut gulligaste spegling måste ju vara denna:

Dagens vinst är att du kan spegla dig mot vem du vill idag.

Kommentera

