Lucka 3

3 Dec

Idag beskriver jag två förebilder på en gång.
De har lärt mig att alltid tro gott om människor.
De har lärt mig att inte prata illa om någon.
De har lärt mig att alltid fundera över mitt eget beteende istället för att lägga skulden på andra.

De har funnits stunder då jag knappast uppskattat dessa råd alls.
Det har funnits stunder då jag förstått råden och uppskattat egenansvaret.
Det har funnits stunder då jag älskat att få vrida och vända på saker.
Tack vare mina förebilder vet jag idag att det helt hänger på mig själv hur jag vill se andra och hur jag ska se på mig själv.

mamma och pappa

Dagens lucka blir en länk för pappas skull:

Dagens vinst är insikten att det som kan vara jobbigt i stunden kan bli vägvinnande i längden.

Tack mamma och pappa för allt! ❤

Kommentera

