Svindlande länk

19 Nov

Så svindlande!

Genom en sladd eller kanske inte ens det kan jag på någon sekund hämta information från andra sidan jordklotet. Jag kan chatta med en okänd från vilken liten håla som helst och jag kan köpa varor från USA. Det krävs inte den minsta lilla förflyttning av mig för att detta ska vara möjligt. Medan jag kokar mina ägg på morgonen hinner jag besöka alla världsdelar. Det är svindlande men också så naturligt att vi inte ens tänker på hur otroligt det är!

Inte vet jag om den här sidan statistiskt stämmer men visst är det svindlande att se hur befolkningsstatistiken och ökenutbredningen ser ut exakt i denna stund. Klicka på länken så ser du också bland annat hur många överviktiga det finns just NU.

Internet är en svindlande kunskapskälla!

Vad fascinerar dig på internet?

Kommentera

