Framtidsanalys

10 Nov

Jag har fått nya vanor och jag är inte ensam. Att läsa nyheter, kolla fb, spela rumble och allmänt pilla på appar har blivit ett tidsfördriv när jag transporterar mig.
Samhället hänger dock inte med min utveckling!
Det finns lyktstolpar i vägen, trafikanterna är dåliga på att anpassa sig och trottoarkanter är rent farliga. Jag kräver en anpassning till det nya sättet att gå!

Här är mina förslag:
* Klä in lyktstolpar i skumgummiskydd alternativt flytta dem. Blänket stör ju bilden i mobilen.
*Sätt ljudsensorer på bilar så att de tydligare signalerar att de kommer så jag slipper kolla upp i onödan. Eller allra helst bygg om vägarna så jag slipper korsa dem till jobbet.
* Fila ner trottoarkanterna så att jag enkelt kan komma upp och ner utan att titta.
* Bötfäll människor som går först i zombiekön om de stannar. Vi andra stackare har ju inte en chans…

Kommentera

