Min väg till lycka – förhållningssättet!

4 Nov

Ja, jag erkänner att jag sätter upp mål som jag tror leder till ett lyckligare liv. Den där semesterresan, den där magnolian eller kanske den ultimata prestationen på jobbet. Allra mest gillar jag att klara det svåra. Självklart ska jag ha kamelior och magnolior för de är ju så svåra säger alla.
Det triggar mig!
Jamen, det klart det går.
Bara man vill och skapar förutsättningar.
Vi blir vassa på det vi tränar på helt enkelt.

Något jag verkligen vill bli vass på är mitt förhållningssätt i vissa situationer.
Köer, jag vet att jag inte borde skriva det men jag ogillar (läs hatar) verkligen köer.
Att slösa tid på att bara stå och vänta. Meningslöst, stressigt och irriterande.
Ja, om jag tillåter att känna så… 

Jag skulle så gärna vilja vara den där människan som inte påverkas negativt av köer, telefonkvinnor eller sena tåg. Vanligtvis försöker jag att sortera problem efter dem jag kan göra något åt och de som inte kan påverkas. Det är ett bra sätt för mig att få perspektiv och inse att allt hänger på mig själv.
Förändra eller acceptera.
Lätt att skriva, lite svårare att efterleva.  
Men jag vill!
Jag vill ha kontroll över mina tankar och styra dem mot större tolerans och bättre tålamod i situationer jag inte kan påverka.
Jag ska bli gryyym på det!

Kommentera

