Bekräfta och gör underverk!

2 Nov

Vi behöver det allihop!
Vi vill har mer men vi säger inget…Ändå vet vi att när det blir ett bekräftande klimat, där uppmuntran tillhör vardagen, mår vi bättre och prestationen höjs.

När jag jobbar brukar jag lätt hitta vad som kunde gjorts bättre men jag har desto svårare att se vad jag gjort bra.
Självkritisk? Ja…
Jag tror många är som jag. Ju fler desto viktigare blir det ju därför att positivt bekräfta din medmänniska/ kollega.
-Vad bra du gjorde det där. Vem vill inte höra det?

Det är det här som kan bli ett underverk därför att när bekräftelsen kommer blir stegen lättare, du får energi och helt plötligt är du beredd att anstränga dig ännu mer eller en gång till.
Så funkar jag!
Funkar du också så?
Tänk om nästan alla funkar så?
Det skulle ju betyda att vi kan komma väldigt långt genom att se och bekräfta varandra mer. Ska vi försätta berg?

Stopp! Glöm inte läsa det sista…
DU ÄR BRA! 😀

Kommentera

