Konsten att förgylla en dag!

1 Nov

Åh, vad jag beundrar de där människorna  som gör en dag eller ett möte till ett minne för livet.

Det där oväntade när jag bara lunkar på i vardagen. Och så plötsligt står de där och vardagen förändras.
Den vanliga dagen blir en ovanlig dag.
Det vanliga mötet blir ett ovanligt möte.

Mitt huvud har lagrat många såna intryck. För det är ju just så vår hjärna minns.
När något avviker, överraskar och intresserar.
När något  får oss att fokusera och koncentrera sinnena åt ett håll.

Happy Halloween!
Jag vet vilken buss jag vill åka idag…

Kommentera

