Har du hittat din talang?

30 Okt

Antingen har ALLA talang eller också ska ordet inte finnas!
Ordet talang nämns i alla möjliga sammanhang där prestationer lyfts och ofta verkar begreppet stå för
en särskild fallenhet för något oavsett träningsflit.
Jag tror inte på det och min syn delas faktiskt av många erkända forskare av idag.
Ska ordet talang finnas anser jag att det behövs ett förtydligande av vad ordet står för.

Alla har talang!
Ja, jag menar det.
Jag är övertygad om att alla har stor kapacitet och att det går att nå sin nästintill fulla potential genom olika strategier. Specifik och anpassad träning av hög kvalitet är en viktig faktor om du vill lyckas bra med något. Ju mer kvalitativ tid du lägger på något desto bättre blir du. Sen är det självklart väsentligt att kunna tänka positivt, se sina starka sidor, lära av sina misstag och utveckla metoder utifrån detta lärande.

Med andra ord- vägen är öppen för dig bara du satsar! Se bara upp med din erfarenhet. Ibland har erfarenheten programmerat om din hjärna och fått dig tro att du inte klarar saker.

Vill du bli talare?
Jonas Helgesson har sagt ” När jag var fem år kunde jag två ord: mamma och glass. Nu jobbar jag som talare!”  
Kan han kan du!

Vad är din talang?

Kommentera

