Endorfinkick i stora lass

30 Okt

Just nu är jag utsatt för en mindre prövning som draaar ut på tiden. Prövningen består i att inte få/kunna/våga träna eftersom jag har en efterhängsen infektion i kroppen. Det innebär att jag dag ut och dag in måste avstå något som ger mig lyckorus. Jag försöker hitta andra endorfinkickar men effekten blir tyvärr inte riktigt densamma. Idag testade jag tex chokladalternativet. Hjärnan och magen får nog kanske sitt men knappast musklerna. Faktum är att det inte utlöser riktigt samma sorts vinnarkänsla… Märkligt 😉

 Jag tänker tillbaka på min träning med rent välbehag (jag vet att det är en förvridning av verkligheten) och minns stunderna när euforin inträder och kroppen bara flyter på. När jag blir frisk  är det dags att fylla på endorfinförrådet igen, bygga immunförsvar och sunt träna mig friskare! Och den dagen närmar sig… 🙂 

Men tills vidare får ni hålla tillgodo med att jag redovisar mitt alternativa endorfinintag de senaste dagarna.
Läs och tillåt er imponeras!  😉

Musik- igår lyssna jag på miniKörberg och idag körövning
Mat- nu är inte kocken hemma vilket innebär lägre dos nyttighet än vanligt 
Solljus- i skogen i söndags
Skratt- när vi letade efter en liten nyckel i skogen
Tårar- när jag kom in i Lars Lerins konsthall
Sötsaker- bäst att passa på när alla inte är hemma  

Hur fixar du endorfiner?

Kommentera

