Framtiden

24 Okt

För mig finns det tre sätt att förhålla sig till framtiden:

1) Att se förändringar och registrera utvecklingen. Att SE framtiden.
2) Att bidra till att forma framtiden. Att GÖRA framtiden.
3) Att inte se framåt. Att istället undra VAD som HÄNDE.

Jag vill inte sortera människor i framtidsfack utan väljer istället att analysera hur jag själv beter mig i olika situationer.

Ex A) Det kommer en ny teknisk apparat i stället för DVD (Gääsp tänker ni som redan har koll på den marknaden). Min naturliga instinkt blir då att inte se utvecklingen, att vägra lära mig och helt enkelt lägga ansvaret på ngn annan (läs min käre sambo eller barnen). Slutsatsen bli att jag tillhör grupp 3.

Ex B) På sista tiden har det blivit fler och fler vindkraftverk i Falköpings kommun. Jag ser det vilket placerar mig i grupp 1.

Ex 3) Jag gillar att leva i en föränderlig värld! För mig är förändring vägen till utveckling vare sig det är genom misstag eller lyckosamma försök. Jag tror på människans förmåga att utvecklas och lära. Jag tror stenhårt på den! För mig är det aldrig frågan OM det går utan HUR. Den dagen jag inte tänker så vill jag att ni bankar något hårt i huvudet på mig. Jag vill göra framtiden! Jag vill bo i grupp 2.

Vad vill du?

Kommentera

