Jag har många förebilder – överallt

23 Okt

Jag söker aktivt efter förebilder.
Jag söker dem i litteratur, i media, på nätet och i verkliga livet.
Detta förebildsletande berikar mitt liv och det har blivit en lång lista i huvudet som ständigt fylls på.
Varför? Jo, för upptäckandet är så kul och kan vara så oväntat.

Det finns otal i min ”kändislista”. Kanske bloggar jag en dag om de som påverkat mig mest i den listan. Många självklara och några uppstickare finns det allt.
Nyfiken? Det hoppas jag…

Men sen har jag ju mina ”osynliga” förebilder också.
Förebilderna i vardagen.
De där som lyfter andra.
De där som tex lär mig hur jag ska göra för att lyckas i mitt jobb. Det finns många läromästare där.
De där som vågar utmana sina demoner.
De där som gör mitt och/eller andras liv bättre.
Ja, ni finns där överallt.

Just i denna stund är jag så oerhört tacksam för att Ni finns!

Kommentera

