Facebooks vara eller icke vara…

20 Okt

Inlägget handlar idag om mina ”relationsfaser” till facebook.

När jag först upptäckte och kanske något motvilligt testade Facebook, för sisådär 4 år sedan, blev jag snabbt fångad av den nya världen. Jag kunde följa släktingar på resor, komma i kontakt med gamla klasskompisar osv.
Lycka!

Jag såg som mitt uppdrag att peppa och få andra att må bra. Men så sakteliga smög sig ett medvetande fram om att vi skapade en perfekta-livet-värld där det nästintill kunde bli en kamp om vem som var lyckligast. Då blev jag anti-facebook. Jag ville inte vara en del av en skenvärld där vi ständigt tävlar om vem som lever bästa livet.
Ogilla!

Då kom en ny fas…Jag började upptäcka att jag kunde söka upp människor som intresserade mig av någon anledning. Kontakter som gav mig kunskap och utvecklade mitt tänk. Därför  ser jag nu helt andra möjligheter med facebook och inser att det är en ständig process att söka det som jag är intresserad av och behöver i stunden.
Lycka igen!

Hur ser du på ditt facebookanvändande?

Kommentera

