Hur vill du bli ihågkommen?

18 Okt

Allt sedan samtalet med min farmor i lördags har mina tankar om livet och döden legat och grott. Hon berättade ju hur hon såg på sitt liv, vad som varit bra, yrket som hon aldrig fick och vad som varit jobbigt. Jag tänker vidare att  jag  ju faktiskt har makten att själv forma både vad jag vill uppfylla men också vad jag vill att andra ska minnas mig för.

Hur vill du bli ihågkommen?
Den tanken hjälper mig ibland att få fokus på vad som är viktigt. En av de saker jag då tänker är att jag vill göra skillnad för människor. För att kunna göra det, tror jag, att min egen inre resa är viktig. Allt jag gör vill jag ska vara mitt val. För mina val formar den jag blir.

 

När din tid på jorden lider mot sitt slut, kommer folk kanske att beskriva dig eller ditt liv i en enda mening. Du kan idag och alla dagar framåt påverka vad de kommer att säga. Vad vill du att de ska säga?

2 svar to “Hur vill du bli ihågkommen?”

  1. Anna oktober 19, 2012 den 7:05 e m #

    lovely. älskar dina nedskrivna tankar. tack för att du delar med dig!

    • cinaungh oktober 20, 2012 den 12:36 e m #

      Tack snälla goa du! ❤

Kommentera

