Därför är Tyskland bättre

16 Okt

Det är stor skillnad på svenska och tyska landslaget i fotboll.  Jag behöver knappt se på matchen och faktum är att jag redan innan  var säker på att Sverige inte skulle ha en chans.
Tyvärr…

Jag brukar nästan aldrig tänka att Sverige förlorar innan matchstart men just denna gång var det svårt att hitta argument för hur en bragd skulle vara möjlig. Tyskland har nämligen något som tyvärr Sverige inte har så mycket av just nu. Kvalitet. Kvalitet individuellt och kvalitet som lag. Tyskarna har stabilt försvar, spelare som alltid gör sitt jobb och släpper boll i rätt läge. De är duktiga på att ställa om och alltid villiga att löpa mycket för att skapa ytor.  
En lagmaskin i absoluta världstoppen!

Så grattis Tyskland till en stabil seger.
Sverige, lär av de som kan!
Och med facit i hand har jag lärt mig att inget är omöjligt….

Kommentera

