Imorrn är det äntligen måndag!

14 Okt

Det är så det ska vara, tänker jag, när det är som bäst. Då är det inte svårt att komma upp ur sängen för en ny dag på jobbet. Därmed inte sagt att alla dagar kanske kan kännas så. Men de allra flesta….

Jag har ett väldigt bra jobb! Jag trivs, utmanas och  får utvecklas.  Jag känner ett stöd och jag har utrymme att våga prova nytt. Är det därför min arbetsplats är så himla bra?

 Näää, inte bara. Det finns mycket som spelar in. Jag har kompetenta och bra ledare som tydligt visar att de litar och tror på oss medarbetare och de förmedlar vilka mål de förväntar sig att vi ska arbeta mot. Hur vi gör det har vi själva utrymme att bestämma. Det gillar jag! Det känns som vi får vara medskapare och ta ett gemensamt ansvar.

På min arbetsplats tror jag vi litar på varann. Om jag skulle behöva gå ifrån för att skjutsa barn till tandläkaren eller liknande känner jag aldrig att någon misstror mig eller kollar tiden så jag verkligen arbetar igen. Det förtroendet genererar en vilja att arbetar igen min tid och väl det. Det blir så mycket roligare att arbeta då. När jag får så mycket tillbaks.

Hos oss måste klimatet beskrivas. Jag tycker mig se en väl genomarbetad tanke att alla ska synas och uppmärksammas. När jag började mitt jobb fick jag en liten blomma där det stod välkommen till Lärcenter.  Skulle någon bli sjukskriven skickas det blommor. Vi har en trivselgrupp som anordnar små, mysiga och värdefulla stunder eller kanske bara lägger något uppmuntrande i vårt fack. 

Men kanske det viktigaste av allt. Vi har framförallt kul ihop varje dag. Mina ledare och medarbetare ser och bekräftar. Imorrn är det äntligen måndag! 😀

Ett svar to “Imorrn är det äntligen måndag!”

  1. Anna oktober 14, 2012 den 5:50 e m #

    Åh det låter allt underbart det! Själv har jag inte kommit in så pass mycket på min arbetsplats att jag känner av allt det där. Men jag har flera härliga kollegor och jag fick också en blomma när jag började! Det tyckte jag var riktigt bra och mycket trevligt. Ett gott tips till alla som anställer medarbetare! Även om det det där med att ge förtroende och ansvar till alla nog är det absolut viktigaste. Jag tror att det i de flesta fall lönar sig för både chefer och kollegor. Ha en härlig vecka!

Kommentera

