Nobels fredspris borde tilldelas…

12 Okt

Ja, i år fick EU Nobels fredspris. Rätt eller fel har jag ingen aning om men jag är övertygad om att samarbete i olika former kan leda så mycket längre än en ensam person eller en organisations försök.

Men jag måste ändå medge att jag brinner för den lilla människans möjlighet att göra skillnad. De där som gör sitt bästa i sin kontext. Han den där Ronny som spelat in filmer och skapat en facebooksida för att förhindra krig mellan Israel och Iran. Skulle jag lyssna på mitt hjärta vore han en perfekt pristagare.

http://www.indiegogo.com/peacefactory

Likväl gillar jag att priset inte alltid går till en person.  Såvida du inte ska ha pristagaren som förebild. Gandhi  citeras på nätet:” Den goda människan är vän med allt levande”. EU citeras: ”Inledande och avslutande citattecken är identiska. De skrivs upphöjda och utan mellanrum till den text de omger.” ;D

Kommentera

