On/off

11 Okt

Vad är lagom? Vad är gott nog? När är det dags att sluta?

I fredags fick jag en moralpredikan av en överläkare .  Jag älskar att jobba, tänka nytt, utmana mina tankar och ifrågasätta. Så till den milde grad att jag nog har svårt att bromsa mig själv vilket denna läkare såg och gick till angrepp mot.  Han angrep det som ger mig den där nöjdhetskänslan och kicken , det som driver mig framåt är alltså också mitt gissel. Hur ska jag  kunna hitta balansen?

Samtidigt säger den där trotsige gubben i huvudet (ja, det är en gubbe) att det visst inte måste vara balans. För jag gillar ju när det inte blir som det är tänkt och saker skruvar till sig lite. Vi har så många situationer i livet som ändå är repetetiva och som vi ändå aldrig kommer minnas. Det gäller ju att fylla livet med det andra. Den dagen jag insåg att så mycket av våra tankar  i stor utsträckning  (58000 av 60000) är samma som dagen innan insåg jag ju att vi måste våga mer både i tanken och beteendet. Så trist att bara göra samma.

För att summera det hela tänker jag följa mitt mantra med nytänkanden men  med liiiite mer seriösa försök till balans.

Ett svar to “On/off”

  1. Vitaly Izmailova oktober 21, 2012 den 8:35 e m #

    Thank you for sharing. Not to many people in your position are so gracious. Your article was very poignant and understandable. It helped me to understand very clearly. Thank you for your help.

Kommentera

